Opel Astra 1.7 CDTi 16V Z17DTH Błąd P0234

Wszystko, co dotyczy Opla Astra - diagnostyka, silnik benzynowy, silnik diesel, lpg, oleje, skrzynia biegów, klimatyzacja, ogrzewanie, karoseria, wnętrze, elektryka, nadwozie, zawieszenie, amortyzatory, klocki, tarcze hamulcowe, koła, felgi, opony i pozostałe tematy.
admin
Administrator
Posty: 1137
Rejestracja: 14 kwie 20, 11:51
Województwo: mazowieckie
Imię: Patryk
Model: inny
Silnik: inny

Post autor: admin »

Użytkownik od ponad miesiąca zmagał się z powtarzającym się problemem, który polegał na tym, że podczas jazdy na IV lub V biegu i osiągnięciu około 3 tysięcy obrotów, samochód przechodził w tryb serwisowy, turbina gaśnie, a pojazd tracił moc. Pomimo wizyt u wielu mechaników, nie udało się ustalić przyczyny problemu. Jednak podczas wizyty w Autoryzowanym Serwisie Opla stwierdzono błąd o kodzie p0234, który wskazywał na to, że turbina przeciąża silnik w okolicach 2900 obrotów. Przeprowadzono dokładne badania, w tym sprawdzenie przewodów, zaworu regulacji turbo, czujnika ciśnienia ładowania, a także ponowne wgranie oprogramowania silnika. Mimo tych działań, problem nadal występował. Turbina została już wcześniej sprawdzona i oczyszczona, a także wykonano kontrolę geometrii. Tylko elektrozawór turbosprężarki nie został przeanalizowany jako potencjalna przyczyna problemu.

W takim przypadku nie pomaga wgranie nowego softu do turbosprężarki.

Rozwiązanie:
Do wymiany elektrozawór podciśnienia - ewentualnie jeśli się ma szczęście, to spadł tylko wężyk pomiędzy zaworem turbiny a elektrozaworem obok akumulatora. W jednym przypadku dokładne przeczyszczenie elektrozaworu podciśnienia pomogło. Można zamienić elektrozawory podciśnienia między sobą i zobaczyć co się zmieni (nie wolno piłować silnika wtedy za bardzo).

Taka sama sytuacja może wystąpić w Vectrze:
Przyczyną problemu jest elektrozawór o numerze referencyjnym 0928400536 lub 0928400464, który jest używany do sterowania zmiennej geometrii turbosprężarki, sterowanie gruszka. Zawór, choć funkcjonuje, nie działa z wystarczającą efektywnością. Jednak istnieje możliwość regulacji tego zaworu od spodu za pomocą imbusa. Poprzez ostrożne odkręcenie go o pół do pełnego obrotu, można dostosować działanie zaworu.

Po przeprowadzeniu tej modyfikacji, zaleca się dokładne sprawdzenie pomiarów doładowania w samochodzie. Jeśli mimo regulacji elektrozaworu problem nadal występuje, można rozważyć jego wymianę na nowy.

Zawór do Vectry:
https://allegro.pl/oferta/zawor-turbiny-egr-vectra-c-2-2dti-2002-13090794739
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatni post

Wróć do „Opel Astra Forum”